بسته آموزشی رزومه سازی و رزومه نویسی انگلیسی و فارسی

سر فصل ها:

  • اهمیت رزومه
  • نحوه تقویت رزومه (پارامترهایی که رزومه شما را بشدت تقویت میکنند)
  • اجزای رزومه
  • هدف از نگارش رزومه
  • ترتیب قرارگیری بخش های مختلف رزومه
  • رزومه شغلی و تحصیلی
  • عوامل موثر در موفقیت
  • فرمت رزومه
  • بایدها و نبایدهای رزومه نویسی
  • تفاوت رزومه و سی وی
  • تفاوت رزومه شغلی و تحصیلی

 

اهداف:

نظر به اینکه بررسی های بعمل آمده نیاز روزافزون دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مختلف را در یافتن شغل مناسب یا اخذ بورسیه تحصیلی جهت ادامه تحصیل در کشورهای خارجی کاملا مشهود می نماید لازم است با گذارندن این دوره دانشجویان با اصول اساسی نوشتن یک رزومه مناسب آشنایی کسب کنند.

 

ویژگی ها:

  • قابل استفاده در رشته های مختلف
  • قابل استفاده برای دانشجویان تمامی رشته ها در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری

 

توضیحات از زبان مدرس:

رزومه مثل بنر تبلیغاتی می مونه که با اون میخای به استخدام کننده یا دانشگاه بفهمونی من چقدر میتونم تو شرکتت یا دانشگاهت تاثیرگذار باشم و چرا و چگونه این تاثیر رو خواهم گذاشت. برگ برنده های من چیه و چقدر این برگ برنده ها مورد نیاز شرکت یا دانشگاه تون هست. چرا باید منو جذب کنی و اگه جذب کنی از من چقدر سود مادی یا معنوی نصیب خودت و شرکت یا دانشگاهت میشه. من چه خلاهایی رو میتونم تو شرکت یا دانشگاه ات پر کنم و …. حالا اگه همه این برگ برنده هارو هم داشته باشی و نتونی به استخدام کننده خودتو عرضه کنی و نتونی اندازه تاثیر گذاریتو بفهمونی طبیعیه که می بازی و حتی ممکنه یه نفر که شایستگی هاش ازت کمتره جاتو تو اون شرکت یا دانشگاه بگیره. پس باید یاد بگیری چی بنویسی که بتونی نظر مصاحبه گر، مدیرعامل، استاد راهنما یا هر تصمیم گیرنده دیگه رو جلب کنی.

 

نوشتن یک رزومه و اهمیت داشتن یک رزومه حرفه ای

اولین قدم برای استخدام در هر شرکت و سازمانی، معرفی کردن خود به صورت تخصصی می باشد. معرفی کردن شامل مواردی مهمی است که تمامی ویژگی های شما را به مدیران آن شرکت بیان می نماید. این نوع معرفی، به شکلی خاص، رزومه نامیده می شوند. نوشتن یک رزومه عالی و چشم گیر، دارای نکات و آیتم های مختلفی است. اگر می خواهید از یک رزومه مناسب و حرفه ای برخوردار باشید، تا پایان این مقاله ما را همراهی فرمایید.

انواع مختلف رزومه کاری

به طور کلی رزومه، به فایل یا متنی که کلیه مشخصات لازم برای اینکه یک کارفرما با شما آشنا شود و یک ارزیابی ابتدایی از توانایی هایتان به دست آورد، گفته می شود. در شکل اصلی، نوشتن یک رزومه شامل سوابق کاری و سوابق تحصیلی است. رزومه دارای انواع مختلف به شرح زیر است:

  • رزومه مبنی بر مهارتها

این نوع رزومه همانگونه که از نامش پیدا است، شامل آیتم هایی است که مهارت ها و سوابق کاری شما را مشخص می کند. همچنین کلیه گواهینامه ها و مدارک مبنی بر کسب مهارت نیز می ‌بایست در آن ذکر گردد. در واقع در این نوع رزومه، توانایی ‌ها و نیز مهارت هایی را که در طی گذراندن دوره ها به دست آورده اید، ذکر می‌گردد.

  • رزومه مبنی بر اهداف شرکت مورد نظر

نوشتن چنین رزومه ای باید بسیار هوشمندانه و هدفمند باشد. قبل از نوشتن این رزومه می بایست شرایط و اهداف شرکت مورد بررسی قرار گرفته و سپس با دانستن حوزه فعالیت شرکت مورد نظر، اقدام به نوشتن آن نمایید. در رزومه هدفمند می توان تجربیات کاری و توانمندیهای مطابق با فعالیت شرکت را ارائه نمود.

  • رزومه مبتنی بر ترتیب زمانی سوابق کاری

به این نوع رزومه، رزومه زمانی نیز گفته می شود. در رزومه زمانی تجربیات و سوابق کاری و یا تحصیلی، بر اساس تاریخ اخذ آن ها طبقه بندی می شود. این نوع رزومه به لحاظ آنکه کارفرما به صورت واضح با تجربیات کاری شما آشنا می‌شود اهمیت زیادی دارد.

  • رزومه تلفیق زمان و مهارت

این نوع رزومه از ترکیب کردن دو رزومه مبتنی بر مهارت ها و نیز رزومه بر اساس تاریخ اخذ سوابق شغلی تهیه می شود. به طور معمول بیشتر کارجویان از چنین رزومه برای معرفی خود به شرکت ها و سازمان ها استفاده می نمایند.  با توجه به موارد درج شده در آن، رزومه ترکیبی یک رزومه تقریباً کامل محسوب می گردد.

اولین قدم برای نوشتن یک رزومه

پیشنهاد می شود اولین قدم را برای نوشتن یک رزومه مناسب، دانستن اینکه شغل مورد نظر دارای چه شرایط و اهدافی است؛ در نظر بگیرید. با دانستن این اطلاعات به راحتی می توانید، رزومه ای مبتنی بر انتظارات کارفرما تدوین کرده و بدین ترتیب احتمال استخدام شدنتان را تا حد زیادی افزایش دهید.

 

اجزای اصلی یک رزومه حرفه ای

یک رزومه حرفه ای دارای اجزایی به شرح زیر است:

  • مقدمه
  • اطلاعات شخصی
  • شماره تماس
  • سوابق کاری
  • سوابق تحصیلی
  • دوره هایی که گذارانده شده است.
  • مهارت ها
  • استعداد ها و توانایی ها

 

روش نوشتن یک رزومه حرفه ای

در حقیقت نوشتن رزومه فوت و فن هایی دارد، که اطلاع از آنها به نوشتن هر چه بهتر شما در این کار یاری می رساند. توجه به اولویت های شرکتی که قرار است رزمه تان را برای آن ارسال نمایید، از موارد مهم در نوشتن یک رزومه حرفه ای به شمار می آید. علاوه بر موارد یاد شده، آیتم های دیگری را نیز می توان به جهت هر چه بیشتر حرفه ای کردن رزومه، به شرح زیر به کار برد:

  • استفاده از عکس در رزومه
  • تقسیم بندی کردن موارد، بر اساس بخش های مختلف از جمله اطلاعات شخصی، مهارت های کاری، مهارت های تحصیلی و …
  • استفاده از تیتر برای هر بخش از رزومه
  • استفاده از حاشیه و کارد مناسب در اطراف متن
  • مختصر و مفید بودن متن و عدم توضیحات اضافی در آن

اهمیت برخورداری از یک رزومه حرفه ای

استخدام شدن در هر شرکتی و اخذ هر منصب و شغلی، بدون داشتن یک رزومه حرفه ای تقریباً غیر ممکن است. با برخورداری از یک رزومه حرفه ای به راحتی می شود توانایی ها و مهارت های خود را به مدیران شرکت مورد نظر معرفی نمود. از خصوصیات یک رزومه حرفه ای این است که باید بسیار جذاب و چشم گیر بوده و دارای یک الگوی مناسب باشد؛ به طوری که با نگاهی بر آن، کارفرما را به خواندن ادامه متن ترغیب نماید. بنابر مطالب یاد شده، نوشتن یک متن قوی و حرفه ای به جهت معرفی خود برای استخدام شدن اهمیت بسیار بالایی دارد.

 

سخن آخر

برای نوشتن رزومه به صورت حرفه ای می توان از قالب های آماده و رزومه سازهای موجود در اینترنت استفاده نمود. همچنین می توان با توجه به موارد یاد شده در این مطلب، اقدام به نوشتن یک رزومه حرفه ای و جذاب کرد. اگر چه نوشتن رزمه دارای اصول و قواعد خاصی است، اما ایجاد خلاقیت در این کار نیز خالی از لطف نیست. شما به راحتی می توانید با نوشتن یک رزومه حرفه ای و نیز خلاقانه، قدمی مؤثر در اخذ شغل مورد نظر خود بردارید.

 

Section

1
رزومه سازی و رزومه نویسی انگلیسی و فارسی: معرفی
02:42
2
رزومه سازی و رزومه نویسی انگلیسی و فارسی: جلسه 1
02:59:47
5
5 از 5
1 امتیاز

رتبه بندی تفصیلی

ستاره ها 5
1
ستاره ها 4
0
ستاره ها 3
0
ستاره ها 2
0
ستاره ها 1
0

{{ review.user }}

{{ review.time }}
 

اطلاعات بیشتر
لطفاً برای ثبت دیدگاه، وارد سیستم شوید
ثبت نام
ثبت نام شد: 4693 دانشجو
مدت زمان: 3 ساعت
سخنرانی ها: 2
ویدیو: 3 ساعت
قیمت:
300,000 تومان 199,000 تومان